februar 2015

Sightseeing i Amsterdam

Vi mellomlandet som sagt i Amsterdam på tirsdag. Og siden vi hadde hele dagen der var planen egentlig å på sightseeing i byen. Men siden alle hadde sovet rundt 1-2 timer på flyet, var vi egentlig g...

Hjemme igjen!

Natt til i går kom vi hjem igjen fra Karibien. Flyet gikk fra Curacao 16.05 på mandagen, og så landet vi i Amsterdam halv 8 på tirsdag. Flyet derifra til Norge gikk ikke før halv 9 på kvelden, så d...

Skilpadde

På torsdag var vi på Landhuis Chobolobo. Det er her hvor den verdenskjente Curacao likøren blir laget. Likøren har blitt laget her siden 1947. Og originalen blir kun laget her på øya. Gøy å få sett...

Playa Lagun

Hei! I dag har vi bare slappet av ved stranden nedenfor leiligheten vår. Så har egentlig bare badet, sola meg og snorkla i dag. Bare slappet av med andre ord! Eneste dumme var at jeg var så dum og ...

Karneval

I går var i Willemstad og så på karneval paraden. Karnevalet starter i slutten av desember og varer til februar. Paraden vi så heter Grand Carnival Parade ("Gran Marcha...

Hato Caves

I går var vi i noen grotter her som heter Hato grottene. Det er noen grotter som ble til når øya steg opp etter istiden (for ca 200 000 år siden). Grottene er bygd opp av korall og kalkstein, så de...

Santa Cruz

I dag har vi vært på en strand som heter Santa Cruz. Vi hadde stranden nesten for oss selv, så det var veldig deilig! Fikk snorklet litt i dag og, men var ikke så mange fisker h...

Lang reise

Natt til tirsdag reiste vi hjemmefra. Egentlig skulle vi ta fly fra torp, men halv ett på natten fikk vi beskjed om at flyet var kansellert.. Så da måtte vi til Oslo istedenfor. E...

Årets første skitur!

I dag har jeg gått årets første skitur! Er sikkert nesten et år siden sist jeg gikk på ski, og skjønner hvorfor.. Jeg er jo så dårlig på å gå på ski! Gikk 11,5 km, og hadde jeg visst på forhånd at ...

Pakking til tur

I dag har jeg begyntå pakke litt til jeg skal på tur. Er bare 9 dager til jeg skal dra nå! Fortsatt litt for tidlig til å begynne å pakke kanskje, men synes det er så gøy! Haha! Blir fort til at j...