Reise

Roadtrip på Rhodos

Før vi dro til Rhodos bestemte vi oss for å leie bil den ene dagen, slik at vi fikk sett litt mer av øya enn bare Rhodos by. Det var selvfølgelig litt skummelt å kjøre i starten, men det gikk veldi...

Klar for hjemreise

I dag er siste dagen vår på Rhodos. Bussen vi skal ta til flyplassen går ikke før 20.50, og vi måtte sjekke ut av hotellet vårt klokken tolv. Så i dag har vi bare vært en liten tur på stranda og så...

Rhodos Old Town

På søndag dro jeg og en venninne til Rhodos. Internettet har vært veldig dårlig her, så derfor har jeg ikke fått blogget før nå. På tirsdag var vi en tur i gamlebyen, og der er det så koselig å gå ...

Santa Barbara Beach

Den fineste stranden vi var på i løpet av turen til Curacao må ha vært Santa Barbara Beach! Den dagen vi dro hit hadde det regnet litt fra morgenen av. Så når vi kom til stranden, hadde vi den nest...

Sightseeing i Amsterdam

Vi mellomlandet som sagt i Amsterdam på tirsdag. Og siden vi hadde hele dagen der var planen egentlig å på sightseeing i byen. Men siden alle hadde sovet rundt 1-2 timer på flyet, var vi egentlig g...

Skilpadde

På torsdag var vi på Landhuis Chobolobo. Det er her hvor den verdenskjente Curacao likøren blir laget. Likøren har blitt laget her siden 1947. Og originalen blir kun laget her på øya. Gøy å få sett...

Playa Lagun

Hei! I dag har vi bare slappet av ved stranden nedenfor leiligheten vår. Så har egentlig bare badet, sola meg og snorkla i dag. Bare slappet av med andre ord! Eneste dumme var at jeg var så dum og ...

Karneval

I går var i Willemstad og så på karneval paraden. Karnevalet starter i slutten av desember og varer til februar. Paraden vi så heter Grand Carnival Parade ("Gran Marcha...

Hato Caves

I går var vi i noen grotter her som heter Hato grottene. Det er noen grotter som ble til når øya steg opp etter istiden (for ca 200 000 år siden). Grottene er bygd opp av korall og kalkstein, så de...

Santa Cruz

I dag har vi vært på en strand som heter Santa Cruz. Vi hadde stranden nesten for oss selv, så det var veldig deilig! Fikk snorklet litt i dag og, men var ikke så mange fisker h...

Lang reise

Natt til tirsdag reiste vi hjemmefra. Egentlig skulle vi ta fly fra torp, men halv ett på natten fikk vi beskjed om at flyet var kansellert.. Så da måtte vi til Oslo istedenfor. E...

Film fra Sør-Afrika

For en stund siden fikk jeg endelig satt sammen en liten film fra når jeg var i Sør-Afrika. Filmen har ikke så veldig bra kvalitet siden jeg har filmet med mobilen og et digitalkamera. Og er heller...

Hjemme etter tre uker i Sør-Afrika

Tirsdag denne uken kom jeg hjem etter tre fantastiske uker i Sør-Afrika. Var absolutt en opplevelse for livet! Føler jeg fikk sett og opplevd veldig mye i løpet av bare tre uker. Fikk jobbet med lø...

Hjemreise

I dag starter reisen hjem til Norge.. Har ventet på flyplassen i rundt 10 timer nå, så er bare 15 minutter til flyet går. Så er det elleve timer med fly til London, så må vi vente seks timer på fly...

Gold Reef City

I går var vi i en fornøyelsespark i Johannesburg som heter Gold Reef City. Fikk ikke gjort så veldig mye der. Det regnet så mye og da stoppet de alle karusellene. Men fikk bl.a. sett på 4D film. Al...

Atv kjøring i bushen

På lørdag kunne vi bestemme selv hva vi ville gjøre, så da ble en av tingene at vi ville kjøre atv. Løypene gikk inn i bushen/skogen, så vi kjørte rundt inne der. Veien var veldig ødelagt etter alt...

Safari i Kruger nasjonalpark

Var ikke internett på lodgen vi sov på i natt likevel, fordi det har regnet så mye. Derfor kommer innlegget om safarien nå istede :-) På fredagen som var, var vi på safari nesten hele dagen i Krug...

Snartur til Mosambik

På onsdag dro vi fra farmen rundt halv åtte på morgenen. Var veldig trist å dra fra alle dyrene og menneskene vi har blitt kjent med.. Kommer til å savne de masse! Vi kjørte vi i rundt ni timer før...

Siste jobbedag over..

I dag var siste jobbedagen min her nede.. Veldig trist egentlig! I morgen har vi fri, og på onsdag drar vi til en fornøyelsespark i Johannesburg, og så skal vi videre til Kruger nasjonalpark dagen ...

Mandagsfølelse på en søndag

I går før jeg la meg hadde jeg skrevet et innlegg og publisert det, men da jeg våknet i dag tidlig så jeg at det tydeligvis ikke var blitt publisert likevel. Så da får jeg skrive det om litt og prø...

Mating av løveunge

I dag var vi hatt fri og da var jeg så heldig å endelig få matet den "lille" løveungen som er her! Han kan være veldig leken når vi er inne hos han, men når vi skal gi han tåteflaske blir han så ko...

Dagen i dag

I dag har det vært en så og si vanlig dag her. Det første vi måtte gjøre i dag var å jobbe inne hos to av de store løvene. Bl.a. fjernet vi noen blomster som har noen slags torner som kan være vond...

Varme dager i Sør-Afrika

Har fortsatt ikke helt vendt meg til varmen her nede, så blir veldig varmt når vi jobber ute i sola i rundt 30 varmegrader.. Haha. Heldigvis har det vært litt overskyet også, så da blir temperature...

Bilder fra gårsdagen

I går hadde vi jo fri, så var veldig deilig og bare slappe av. Fikk også omvisning på farmen og sett på alle dyrene som er her :-) I går var det kraftig tordenvær her og. Så strømmen gikk og da slo...

Første dagen i Sør-Afrika

Etter å ha reist i neesten to døgn kom vi endelig fram til farmen i går kveld. Var utrolig godt å komme fram etter den lange reisen. I dag har vi fri, så nå er vi på et kjøpesenter i Bloemfontein. ...

En laang reise

Har ikke fått blogget de siste dagene, for hadde så mye å gjøre den siste uka før vi skulle dra til Sør-Afrika. Men nå er vi hvertfall endelig kommet til Johannesburg! Er 27 timer siden jeg dro hje...

Tur til Warszawa

I starten av desember (2013) var jeg på jentetur til Warszawa i Polen. Føre vi dro fant jeg ikke så mye reisetips om Warszawa, og derfor tenkte jeg og skrive litt om det selv nå. Siden Warszawa ...

Bare to uker igjen!

I dag er det akkurat to uker til jeg drar til Sør-Afrika! Merker jeg bare gleder meg mer og mer! Skal bli veldig godt med tre uker med sol og varme :-) Kommer nok til å skrive et innlegg etterhvert...