Hjem Om meg Kontakt

Reise

Roadtrip p Rhodos

Fr vi dro til Rhodos bestemte vi oss for leie bil den ene dagen, slik at vi fikk sett litt mer av ya enn bare Rhodos by. Det var selvflgelig litt skummelt kjre i starten, men det gikk veldi...

Klar for hjemreise

I dag er siste dagen vr p Rhodos. Bussen vi skal ta til flyplassen gr ikke fr 20.50, og vi mtte sjekke ut av hotellet vrt klokken tolv. S i dag har vi bare vrt en liten tur p stranda og s...

Rhodos Old Town

P sndag dro jeg og en venninne til Rhodos. Internettet har vrt veldig drlig her, s derfor har jeg ikke ftt blogget fr n. P tirsdag var vi en tur i gamlebyen, og der er det s koselig g ...

Santa Barbara Beach

Den fineste stranden vi var p i lpet av turen til Curacao m ha vrt Santa Barbara Beach! Den dagen vi dro hit hadde det regnet litt fra morgenen av. S nr vi kom til stranden, hadde vi den nest...

Sightseeing i Amsterdam

Vi mellomlandet som sagt i Amsterdam p tirsdag. Og siden vi hadde hele dagen der var planen egentlig p sightseeing i byen. Men siden alle hadde sovet rundt 1-2 timer p flyet, var vi egentlig g...

Skilpadde

P torsdag var vi p Landhuis Chobolobo. Det er her hvor den verdenskjente Curacao likren blir laget. Likren har blitt laget her siden 1947. Og originalen blir kun laget her p ya. Gy f sett...

Playa Lagun

Hei! I dag har vi bare slappet av ved stranden nedenfor leiligheten vr. S har egentlig bare badet, sola meg og snorkla i dag. Bare slappet av med andre ord! Eneste dumme var at jeg var s dum og ...

Karneval

I går var i Willemstad og så på karneval paraden. Karnevalet starter i slutten av desember og varer til februar. Paraden vi så heter Grand Carnival Parade ("Gran Marcha...

Hato Caves

I gr var vi i noen grotter her som heter Hato grottene. Det er noen grotter som ble til nr ya steg opp etter istiden (for ca 200 000 r siden). Grottene er bygd opp av korall og kalkstein, s de...

Santa Cruz

I dag har vi vært på en strand som heter Santa Cruz. Vi hadde stranden nesten for oss selv, så det var veldig deilig! Fikk snorklet litt i dag og, men var ikke så mange fisker h...

Lang reise

Natt til tirsdag reiste vi hjemmefra. Egentlig skulle vi ta fly fra torp, men halv ett på natten fikk vi beskjed om at flyet var kansellert.. Så da måtte vi til Oslo istedenfor. E...

Film fra Sr-Afrika

For en stund siden fikk jeg endelig satt sammen en liten film fra nr jeg var i Sr-Afrika. Filmen har ikke s veldig bra kvalitet siden jeg har filmet med mobilen og et digitalkamera. Og er heller...

Hjemme etter tre uker i Sr-Afrika

Tirsdag denne uken kom jeg hjem etter tre fantastiske uker i Sr-Afrika. Var absolutt en opplevelse for livet! Fler jeg fikk sett og opplevd veldig mye i lpet av bare tre uker. Fikk jobbet med l...

Hjemreise

I dag starter reisen hjem til Norge.. Har ventet p flyplassen i rundt 10 timer n, s er bare 15 minutter til flyet gr. S er det elleve timer med fly til London, s m vi vente seks timer p fly...

Gold Reef City

I gr var vi i en fornyelsespark i Johannesburg som heter Gold Reef City. Fikk ikke gjort s veldig mye der. Det regnet s mye og da stoppet de alle karusellene. Men fikk bl.a. sett p 4D film. Al...

Atv kjring i bushen

P lrdag kunne vi bestemme selv hva vi ville gjre, s da ble en av tingene at vi ville kjre atv. Lypene gikk inn i bushen/skogen, s vi kjrte rundt inne der. Veien var veldig delagt etter alt...

Safari i Kruger nasjonalpark

Var ikke internett p lodgen vi sov p i natt likevel, fordi det har regnet s mye. Derfor kommer innlegget om safarien n istede :-) P fredagen som var, var vi p safari nesten hele dagen i Krug...

Snartur til Mosambik

P onsdag dro vi fra farmen rundt halv tte p morgenen. Var veldig trist dra fra alle dyrene og menneskene vi har blitt kjent med.. Kommer til savne de masse! Vi kjrte vi i rundt ni timer fr...

Siste jobbedag over..

I dag var siste jobbedagen min her nede.. Veldig trist egentlig! I morgen har vi fri, og p onsdag drar vi til en fornyelsespark i Johannesburg, og s skal vi videre til Kruger nasjonalpark dagen ...

Mandagsflelse p en sndag

I gr fr jeg la meg hadde jeg skrevet et innlegg og publisert det, men da jeg vknet i dag tidlig s jeg at det tydeligvis ikke var blitt publisert likevel. S da fr jeg skrive det om litt og pr...

Mating av lveunge

I dag var vi hatt fri og da var jeg s heldig endelig f matet den "lille" lveungen som er her! Han kan vre veldig leken nr vi er inne hos han, men nr vi skal gi han tteflaske blir han s ko...

Dagen i dag

I dag har det vrt en s og si vanlig dag her. Det frste vi mtte gjre i dag var jobbe inne hos to av de store lvene. Bl.a. fjernet vi noen blomster som har noen slags torner som kan vre vond...

Varme dager i Sr-Afrika

Har fortsatt ikke helt vendt meg til varmen her nede, s blir veldig varmt nr vi jobber ute i sola i rundt 30 varmegrader.. Haha. Heldigvis har det vrt litt overskyet ogs, s da blir temperature...

Bilder fra grsdagen

I gr hadde vi jo fri, s var veldig deilig og bare slappe av. Fikk ogs omvisning p farmen og sett p alle dyrene som er her :-) I gr var det kraftig tordenvr her og. S strmmen gikk og da slo...

Frste dagen i Sr-Afrika

Etter ha reist i neesten to dgn kom vi endelig fram til farmen i gr kveld. Var utrolig godt komme fram etter den lange reisen. I dag har vi fri, s n er vi p et kjpesenter i Bloemfontein. ...

En laang reise

Har ikke ftt blogget de siste dagene, for hadde s mye gjre den siste uka fr vi skulle dra til Sr-Afrika. Men n er vi hvertfall endelig kommet til Johannesburg! Er 27 timer siden jeg dro hje...

Tur til Warszawa

I starten av desember (2013) var jeg p jentetur til Warszawa i Polen. Fre vi dro fant jeg ikke s mye reisetips om Warszawa, og derfor tenkte jeg og skrive litt om det selv n. Siden Warszawa ...

Bare to uker igjen!

I dag er det akkurat to uker til jeg drar til Sr-Afrika! Merker jeg bare gleder meg mer og mer! Skal bli veldig godt med tre uker med sol og varme :-) Kommer nok til skrive et innlegg etterhvert...